9 July 2012

Tarta z owocami z kompotu

Czasami sie zastanawialam co tu zrobic z owocami z kapotu... nikt nie chcial jesc.. a ile ja moge ;)
i moja mama dala pomysl - zrob ciasto :)  wiec:




Tarta z owocami z kompotu
na ciasto:
ok 0.5kg maki krupczatki - moze wiecej
120g masla (miekkiego)
pol szkl cukru
olejek smietankowy lub waniliowy
2 zoltka
5 lyzek smietany slodkiej - mozna zastapic mlekiem

nadzienie:

ja uzylam owocow z kompotu (ugotowalam kompot dzien wczesniej z truskawek, czeresni, jablek, sliwek i pol cytryny, troche cukru + sporo wody)
*mozna uzyc innego nadziena, np jablka z budyniem przzekladane, inne owoce, twarog z owocami itp.....
**jelsi uzywamy zwyklej maki, ciasto bedzie twardsze, wiec warto dac pol lyzeczki proszku do pieczenia



Wykonanie:
zagniesc wszystko, podsypywac maka jesli trzeba, aby powstala ladna, rowna kulka ciasta. ktora mozna latwo rozwalkowac.
ja mam plache do tarty - ma wyciagany spod, ale mozna uzyc tortownicy ew malej blaszki kwadratowej.
nalezy ja wysmarowac maslem, z ciasta odlozyc mala kulke - na ozdabianie. reszte ladnie rozwalkowac i powoli przelozyc na blaszke. i docisnac do rogow aby powstala "miseczka" z ciasta takiej samej wysokosci. rozgrzac piekarnik do ok 160-175stC. na surowa tarte wysypac specjalne kamyki (takie do pieczenia) albo np duza fasole --- aby ciasto nei wyroslo za bardzo. piec ok 10 min, az bedzie lekko zlote
wyciagnac i na to wylozyc odcedzone z kompotu owoce (ew inne nadzienie) i ozdobic reszta ciasta - ja wykroilam kwiatki i listki
piec ok 25-30 min


No comments:

Post a Comment