8 February 2011

Qabuli biriani


Qabuli biriani – moja wersja

Skladniki:
• 500-700g miesa (ja uzylam cielecine, moze byc kurczak, baranina, wolowina…)
• 2 duze szklanki ryzu Basmati
• 1 duza cebula
• 4 zabki czosnku
• 2 marchewki, pokrojone w slupki
• Pol szklanki rodzynek (mozna takze dodac obrane ze skorki I podsmazone migdaly)
• Koncentrat pomidorowy, jedna lyzka
• Przyprawy: mozna dodac gram masala, kurkume I sol, ja dalam swiezo zmielone w mozdzezu: kumin, kolendre, pieprz I kurkume, tak okolo lyzeczki wszystkiego, plus sol
• Olej lub ghee
• Goraca woda

Wykonanie:

1. ryz bardzo dobrze oplukac I zalac w miseczce woda. Tak na min 30 min
2. podsmazyc w duzym garnku (najlepiej masywnym, o podwojnym dnie) pokrojona w kosteczke cebule I czosnek. Dodac przyprawy – bez soli. Dodac mieso (ja zeby szybciej sie gotowalo kroje na drobniejsze kawalki) – najlepiej z koscia ale moze byc bez
3. jak mieso bedzie dobrze podsmazone, dodac koncentrat I zalac woda. W zaleznosici jakie mieso I ile bedzie sie gotowac. Jak trzeba dolewac wode. Gdy mieso bedzie miekkie dodac sol. Cielecina gotuje sie przewaznie ok 40 min (ja lubie mieciutkie miesko)
4. w malym rondelku podsmazyc (jesli uzywamy, ja nie mialam tym razem) na zloto cale migdaly – niektorzy uzywalja platkow… wyjac je lyzka cedzakowa I polozyc na reczniku papierowym. W tym samym tluszczu podsmazyc prawie do miekka marchewke I rodzynki. Jelsi ktos nie lubi rodzynek, niech nie dodaje. Odcedzic z tluszczu. Odlozyc na bok
5. dodac ryz. Jesli trzeba dodac wody, musi przykrywac ryz na ok pol palca. Podkrecic gaz na wiekszy I gotowac ryz, z 2 razy LEKKO mieszajac az woda zrowna sie z ryzem. Po jedjen stornie rozlozyc marchewke z rodzynkami. Przykryc I zmniejszyc na minimum gaz. Gotowac ok 30 min az ryz bedzie miekki ale nei rozwalajacy sie :P… odstawic z gazu I poczekac z 20 min az dojdzie..
6. na duzym polmisku wylozyc pierw te czesc ryzu gdzie nei bylo marchwi, pozniej druga, ukladajac tak by marchewka I rodzynki byly na gorze. Posypac migdalami…

1 comment:

  1. ja tez taki robie! a teraz sie gotuje moje siula a ja z glodu zdycham patrzac na te przysmaki! Caluje

    ReplyDelete