12 May 2011

Bombay potatoes po mojemu - male ziemniaczki na ostro


Bombay potatoes po mojemu ;)

Skladniki:
• 500g malych, mlodych ziemniaczkow ugotowanych nie do miekkosci w skorce, ewentualnie duze ziemniaki.
• 2 – 3 cebule, pokrojone w kostke lub piorka
• 3 zabki czosnku, starte
• 3 pomirody I lyzka koncentratu pomidorowego
• 2 marchewki, pokrojone w talarki i pol szklanki mrozonego groszku
• Swieza oszatkowana kolendra
• Przyprawy: ja uzylam sol, kurkume I gram masala oraz listki curry, mozna dodac swieze lub suszone chili wg uznania albo przyprawe curry. Ja nie dodalam.
• Ghee lub olej

Wykonanie:

1. ziemniaczki podgotowac, jak sa wieksze pokroic w kawalki – spore “kaski”.
2. na oleju podsmazyc listki curry I przyprawy. Dodac cebule I czosnek… po 6 min dodac pokrojone pomidory, zesmazyc kilka minut. Dodac kolendre, groszek I marchewke, zalac odrobina wody I gotowac az marchew bedzie miekka.
3. dodac pokrojone ziemniaczki I dusic ok 10 min na malym gazie. Mozna doprawic sokiem z cytryny albo podawac z kawalkami cytryny.
4. podawac jako dodatek do dania glownego, miesa z grila… Smacznego

1 comment:

  1. Bedzie jutro na obiad, bo cudem wszystkie skladniki mam, nawet groszek :)

    ReplyDelete