5 January 2011

Gram masala


cos o mojej ulubionej mieszance przyprawowej...
ostatnio robie sama (miele w mlynku lub w mozdziezu) ze wzgledow iz w gotowych jest czasami chili a mi go za bardzo jesc nie wolno... buuuu bo ja uwielbiam ostre potrawy ;)

czym jest gram masala??? jak mozna ja zrobic???

gram masala jest to aromatyczna miesznka przypraw pochodzaca ze srodkowej Azji.. samo slowo "masala" znaczy przyprawa...
kazda mieszanka moze zawierac inne skladniki alboich ilosc - kazda pani domu robi ja inaczej... ale takimi typowymi skladnikami sa: kmin rzymski (cumin), nasiona kolendry (coriander), kardamon zielony(cardamom),cynamon (cinnamon), gozdzik (cloves), and czarny pieprz (black pepper)... ale mozna dodac suszone chili lub w proszku, lisc laurowy, galke muszkatolowa, mielony imbir...

"Moja" Gram Masala sklada sie z:
* listek laurowy
* czarnuszka (to te male czarne nasionka)
* kmin rzymski
* cynamon
* kardamon czarny i zielony
* pieprz czarny
* mielony imbir
* kolendra
* gozdziki

mieszanke wsypuje do duzego sloika i "miele" zaraz przed dodaniem do dania... lepsze zachowuje aromaty...

No comments:

Post a Comment